Nonfiction Story ~ Working days and yet ... ~

My dogma and bias - 独断と偏見

A10 World Series : Part-2

初回情報(1/18)



久々にサイトを見てみたら、なんだか情報が増えてたので、てきとーに書いてみる。

Engine

わずか10秒です。V10だからでしょうか? (おぃ)



Season
20 Races spanning the globe:
10 Host Countries Within:
Africa, Asia, Central America, Europe, Oceania, South America, The Middle East


10ヵ国・20レース。開催国はアフリカ、アジア、中米、ヨーロッパ、オセアニア、南米、中東を予定。
…という訳で、ここは前と変わらず。



Race Formats
2 Day Race Events:
Saturday:
2 Practice Sessions
3 Qualifying Sessions
Sunday:
Morning 20 Minute Race
Main 65 Minute Race


1ラウンド(2レース)を、土日を使って2日間開催する。
初日(土)…フリー走行2回+予選3回
2日目(日)…午前中にスプリントレース(20分)、午後からフィーチャーレース(65分)



Tyres
3 Tyre Colours; 1 Race
In the morning race there will be 1 compulsory pit stop. In the afternoon race there will be 2 stops.
To identify each car that has made a pit stop the tyres will carry differentiated coloured bands.
There will be no difference in the tyre compound between the tyres used for a race weekend.


1ラウンド(2レース)で、タイヤは3セット使用する。
朝のレース(スプリントレース)ではピットストップ1回を義務とする。午後のレースではピットストップを2回行うことになる。
各マシンのピットストップの遂行を確認する為、各タイヤの側面には色を付ける。
レースウィークに使用されるタイヤは、1つのコンパウンドだけとなる。(色が違うからといって、タイヤの温まり方に違いがある訳でもない)



Pit Stops
Pitstop Format:
Pit crews will consist of 5 man teams. Each wheel man will be responsible for one side, changing both front and rear tyres.
The use of overhead gantries will allow crews to be in situ as cars enter the pits.
There will be pit stop windows for tyre changing. There will be no refuelling in pit stops.
There will be one stop required in morning races and two stops required in afternoon races.


ピットクルーは1チーム5人で構成されなくてはならない。それぞれのホイール担当は右もしくは左サイドの前輪と後輪を交換する。
マシンがピットインした際には、固定台(ジャッキアップ?)を使用してもよい。
ピットストップはタイヤ交換のみが認められる。給油をしてはいけない。
朝のレースでは1ストップ、午後のレースでは2ストップ、それぞれ遂行しなければならない。



Media
Multiple Formats for Viewing:
A10 World Series will be available on Multiple Media Platforms ensuring you never miss a moment's action.
Remember, the best way to view will be live. Travel, accommodation and ticket packages will be available to ensure the best possible experience for all race fans.


レースは一瞬の動きも見逃さぬよう、いくつもの手段で放送する。
ただ、どんなメディアで見るよりも、サーキットで生観戦すること。それが、レースを楽しめる最高の方法だ。
そして私たちは、全てのレースファンに対し、旅行やチケットの手配を出来る限り行うつもりだ。



Teams
International Rivalries Ignited:
Each team in A10 will represent a nation. With international teams across the grid expect to see fierce competition on the track.
Drivers must be from the nation they represent with each team able to field either 1 or 2 drivers over the course of a weekend.
All points will accrue to the team not the driver allowing teams to replace drivers if they choose.


A10に参加する全てのチームは、それぞれの国民を代表しなければならない。そして、世界各国のチームがレースを通じて、激しいバトルを行う。
各チームは1レースウィークに1〜2名のドライバーを走らせることができる。ただし、彼らを代表する国民(そのチームの国籍を持つドライバー)であることが必須である。
シリーズポイントはチームを基準に計算され、決してドライバー毎に算出されるものではない。また、チームが認める限り、シーズン途中のドライバー交代も許されている。



Corporate Entertainmant
V10 Suite:
The ultimate in corporate race hospitality offering:
VIP Parking, Champagne, Silver Service, Fine Wine, Fine Dining, Paddock Access, Pit Walk on Practice Day, Access to the Grid Pre-Race


V10 Club:
Fantastic views and behind the scenes access:
Beer and Wine, Canapes, Pit Walk on Practice Day, Paddock Access


未翻訳。てか、ここは翻訳いらないかもと思ってる。
簡潔にまとめれば、こういうサービスがありますよ〜、というコーナー。



Points
Points Format:
A flat points system will ensure a tight title race:
1st: 15pts, 2nd: 14pts, ... and down continuous ... , 1pt for 15th. (Position + Points = 16)
Bonus Points
Pole Position, Fastest Lap, Fastest Pit Stop: each 1pt.


1位15ポイント、2位14ポイント、3位13ポイント、…以降1ポイントずつ下がり、15位1ポイント。ここまでが入賞。
またボーナスとして、ポールポジションとファステストラップ、最速ピットストップとなった各チームに対し、1ポイントずつ。



Testing
Teams will get their chance to acclimatise to their V10 powered cars in a general 2 day test at a neutral circuit.
This will be the only testing allowed, putting the emphasis on free practice at the events for drivers and teams to fine tune their cars;
thus creating an all action weekend as each driver strives to get the best from his car.


各チームはV10エンジンのマシンに対応させる機会を与える為に、シリーズカレンダーに入らないサーキットにおいて、2日間のテスト走行が可能。
このテストはフリー走行等において、ドライバーやチームが的確なチューニングを行うためのものである。それ以外は許されない。
そのように、各ドライバーがマシンの性能を引き出し、いい結果につなげていくのである。

いつも通り大雑把に翻訳。誤訳も多分あるでしょう。



さて雑感ですが、なんとなくA1GPぽさは残ってますね。
また、ポイントシステムやタイヤルールがちょっと変わってたりして、ファニーな感じがします♪



…ところで途中、会員専用っぽい情報がありましたが、現状で投資するには危なくないかな?(滝汗)